Her sidder en Flash fil, hent playeren her:

Get macromedia Flash Player

Vinderup Realskole

10. klasse på Vinderup Realskole er et anderledes skoleår. Vores ambition er at hjælpe dig til at blive afklaret, så du kan træffe et modent og velkvalificeret valg, når du skal videre i uddannelsesforløbet. For at give dig den bedst mulige baggrund til at træffe dit valg, har vi etableret to forskellige linjer. En linje, der er rettet mod dig, som søger mod en gymnasial uddannelse, og en linje rettet mod dig, der søger mod de erhvervsrettede uddannelser.

Gymnasial linje
Her får du et højere timetal i dansk, matematik, tysk, fysik, samfundsfag. Denne 10. klasses model er særligt rettet mod dig, der gerne vil videre i et gymnasielt forløb.

Erhvervsrettet linje
En 10. klasse, hvor du får mulighed for at deltage i erhvervspraktik en hel dag om ugen.
Som udgangspunkt får du mulighed for at prøve fire forskellige jobs, som du selv har været med til at vælge.

Dansk, matematik og engelsk er obligatorisk, og der er mulighed for tilvalg af tysk og fysik. Vælger du ikke tysk eller fysik, deltager du i faget Sundhed og sociale forhold i tre timer.

– Med G og E klasser, har man større mulighed for at forstå alt, fordi man lærer det på sit eget niveau.

Ditte Sodberg, 10E, 2008/2009

Her sidder en Flash fil, hent playeren her:

Get macromedia Flash Player

Vinderup Realskole · Sevelvej 42 · 7830 Vinderup · Tlf. 97 44 15 80 · E-mail: vr@vinderup-realskole.dk · www.vinderup-realskole.dk